Land of Smiles - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu Land of Smiles - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

Land of Smiles

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

25 April 2009 | Thailand, Chiang Mai

Hoi iedereen!

Daar zijn we dan. Op een andere plaats met een heel ander gevoel. We zijn nu inmiddels een week geleden samen met Remko en Eline in Chiang Mai aangekomen, waar mijn zus, zwager, neefje en gloednieuwe nichtje wonen. Wat fijn om ze na ruim een jaar weer te zien!! :)
Zo bijzonder om met zijn allen hier te zijn en na een week toch alweer zo gewoon.
Juda is al zo'n grote stoere kerel (1,5). De eerste dagen had hij wat moeite met alle drukte en nieuwe mensen, maar nu vermaakt hij zich prima en laat hij zien hoe grappig en lief hij is (geeft zijn zusje om de haverklap een kusje) en dat hij ontzettend goed kan dansen.
Wat ontzettend leuk is, is dat hij nederlandse woordjes zegt, zoals 'boom' en 'bal', maar hij zegt wel standaard 'no' met het chinese handgebaar erbij.
Met Zoe gaat het ook erg goed. Een lieve, zoete baby, die het nachtleven erg waardeert. Ze is zo lief klein, echt een wondertje. Het lijkt wel alsof ze in deze week al is veranderd.

En het is warrum hier! pfoe... vandaag is de 40 graden bereikt en dat is niet altijd een pretje. Als je buiten loopt bedenk je alleen maar hoe je op de snelste manier ergens binnen kan komen waar airco is of iets te drinken :)

In Chiang Mai en omgeving is ontzettend veel moois te zien.
We hebben veel dingen samen gedaan, zoals naar een olifantenshow geweest en een monkeyschool.
Ook hebben we een paar dagen een scooter gehuurd en door de omgeving gereden, naar tempels, watervallenpark en een paleis. Erg leuk EN handig zo'n scooter. Het ging ook best wel goed! Ik ben maar 1 keer tegen een muurtje gereden en heb maar 1 keer een angstkreet geslaakt toen Jur voor mij plotseling remde.

Ook hebben we een trip gemaakt naar de gouden driehoek, waar de grens is tussen tussen Thailand, Myanmar en Laos. Onderweg zijn we nog gestopt bij de allerallermooiste tempel van Thailan (vinden wij), die nog niet eens af is. De hele tempel is wit met spiegelmozaiekjes. Binnen zijn schilderingen van Bhoedda, maar ook op eigentijdse manier de hel afgebeeld, waaronder de aanslag op het WTC, de wapenindustrie en mobiele telefonie. Zelfs Batman en die man van de Matrix stond erop afgebeeld (maar die waren goed :S). Heel bizar om te zien. Ook zijn we nog in het noordelijkste puntje van Thailand geweest en naar een dorpje van de Aka-tribe.

Ja, we genieten hier. Ik zou nog heel veel meer kunnen en willen vertellen, maar dan wordt het mischien wat te veel. We blijven hier nog een week en hebben voor maandag een jungle/olifanten/raft-trip gepland voor drie dagen. Heel veel zin in!

Hoe gaat het met jullie?? Nog leuke dingen meegemaakt?
Veel plezier in Portugal Lin! en ik ben heel benieuwd hoe de moeder van Maarten het lintje zal vinden, vast heel leuk!

Heel veel liefs!
Jur en Kis

• 25 April 2009 - 13:54

Pamahouten:

Yes, de eerste om even te reageren op jullie mailtje. Wat heerlijk dat jullie zo genieten. 'k Heb al een foto van de mannen in het zwembad gezien. tof hoor. Wat zal Juda genieten van zoveel 'ooms' en 'tantes die hem verwennen. Je hebt vast al veel foto's gemaakt hè. Geniet maar lekker verder hoor met z'n allen!
    Groetjes.

• 25 April 2009 - 14:21

Ank:

Bij elk fantastico verhaal neem ik me voor om er ook eens op te reageren, maar i-net gaat voortdurend aan-uit-aan-uit en uiteraard krijg ik het niet meer aan de praat op het moment dat ik een berichtje wil versturen. *zucht*
    Recht om te zeuren heb je geloof ik niet als je internet aftapt van de buren ;-)

Anyhoe:
    -Geweldige naam: Zoe Grace!Gefeliciteerd!!
    -Heerlijk om weer bij elkaar te zijn met broer, zus en jong grut!
    -Het wordt weer een mooi fotoboek Kis als ik jullie verhalen zo lees! Wowie! Wat ondernemen jullie een hoop!

Hier daarentegen bijzonder weinig boeiends, maar alles valt dan ook in het niet bij jullie hoeveelheid belevenissen. Desalniettemin:
    -Ik heb 3 jassen gekocht in een week. Vond ik zelf wel noemenswaardig.
    -Vanmorgen werd ik wakker en stond er een zwarte kat naast mn bed. En je snapt dat wij geen zwarte kat bezitten. Door raam geklommen. FREAK!
    -Ik kreeg een liefdesverklaring. Van een bewoner. Uit het verpleeghuis. Hij is 84. Hm.

Ik zal jullie de rest van boeiend leven besparen!

Geniet!

Kus,
    Ank

• 25 April 2009 - 14:47

Jenny:

He schatties!!!

Heerlijk om je ff gehoord te hebben! Die trip die nu voor jullie op de planning staat, klinkt super. Lekker op de olifanten rijden!! Ik moest trouwens heel hard lachen om je scooter verhaal. Een muurtje maar.... heel knap, petje af!

Mijn badkamer is bijna klaar! Ze moeten alleen nog schilderen. Maar ik kan in ieder geval gewoon douchen!! Dus ik ga morgen heerlijk in mijn nieuwe badkamer douche, als ik eerst een uur of 60 heb schoongemaakt. Ik heb nog foto's gekeken, wat een lieverdjes zijn Zoe en Juda!!

Nou geniet van het heerlijke warme weer (...). Hier is het wel warm, maar het waait heel hard, dus jah, zit gewoon binnen! Hopen dat het volgende week lekker blijft met koninginnenacht.

Heel veel plezier op jullie olifanten/raft/jungle trip!!

Hele dikke knuffel en liefs!!!

• 25 April 2009 - 15:01

Anand&Ruth:

Hoi luitjes! Weer een prachtig verslag van de week, klinkt nog steeds elke keer weer fantastisch! Die witte tempel lijkt me overigens ook superbijzonder, vooral ook omdat er (dacht ik) vrij weinig in aanbouw zijn, laat staand dat ze op de actualiteit inspelen! So wie so leuk zoveel foto's dit keer: onze favoriet is die met die olifant, perfect trio ;-)! Geniet nog even van de familie en de warmte (!) voordat jullie weer verder trekken. Goede reis en veel liefs.

• 25 April 2009 - 15:11

Laura:

Wat leuk dat jullie allemaal bij elkaar zijn! En wat zien die foto's en top uit, biedt zeker een goede kijk in jullie mooie leventje daar.
    Tja hier ook niet veel meegemaakt, behalve dan dat het best lekker weer is (ja... daar zijn wij heeeel blij mee natuurlijk), oh ja koninginnedag staat weer voor de deur!
    Nou luitjes geniet er van.
    dikke kus vanuit onze hoofdstad

• 25 April 2009 - 18:09

Tiki:

Wat een stoere foto's dit keer! :)

• 25 April 2009 - 21:20

Linda:

Ahhh, wat een leuke foto's! Zo geweldig!
    Jullie bij die olifant! Wilde 'ie wel poseren?
    En dat vrouwtje ook super! Alleen haar tanden (of wat is het) mogen ook nog wel wat Prodent gebruiken...
    Ben lekker aan het werk nu (lees: film kijken en pizza eten, haha!)
    Veel plezier maar weer!

Liefs Linda

• 25 April 2009 - 22:19

Pamahouten:

Wow! wat mooie foto's
    Die van Zoë, super! En jullie samen met de kinderen....We bestellen meteen!

• 26 April 2009 - 11:33

Merel:

leuke foto's! en je nichtje kis, superlief!

veel liefs! en succes met de hitte

• 27 April 2009 - 08:16

Fleur:

oh, je nichtje! wat een lekker poepie zeg!
    Erg leuke foto's en fijn dat jullie weer herenigd zijn! Veel plezier op de jungletocht en olifanten rijden enzo...
    verder totaal niet jaloers...;)

xxx

• 27 April 2009 - 15:28

Leonard En Dorothee:

Wat een leuke foto's van jullie allemaal.Wat leuk om zo samen te zijn.Hoe gaan jullie op safari?En waar overnachten jullie?
    Spannend wel.Dus wees voorzichtig, he!!
    En verder maar weer genieten van alle mooie dingen die jullie meemaken!!Je schrijft heel beeldend, Kirsten,waardoor we wel een beetje beeld krijgen van jullie leventje als wereldreizigers!!We kijken uit naar de volgende verhalen!
    Veel liefs!!!

• 28 April 2009 - 09:33

Reinier:

Ha, wat heerlijk moet dat zijn om elkaar allemaal te zien en met z'n allen op te trekken. Jullie zien er goed en gezond uit gelukkig!

• 28 April 2009 - 09:33

Reinier:

• 29 April 2009 - 12:24

Oma Leersum:

wat een avonturen beleven jullie.Doe maar voorzichtig aan!!Liefs, oma en opa Leersum

• 30 April 2009 - 18:39

De Spijkerpoepers:

helaas jur en kis, er kan er maar 1 de beste zijn met spijkerpoepen......

• 02 Mei 2009 - 20:23

Jenny:

He hallo!!

Ik ben niet heel origineel meer, maar wat een superfoto's!!! Inderdaad die met die olifant is echt super en inderdaad ook met de kleintjes!!!

Ik ben zo benieuwd naar alle foto's. Maar oke, ik zal nog een maandje wachten :).

Geniet maar weer van alle tripjes die nog komen gaan en van al het moois dat jullie nog zien!!

Dikke knuffel!