From the mountains.... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu From the mountains.... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

From the mountains....

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

15 April 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Hooooi!!

Allereerst bedankt voor alle felicitaties, erg leuk! En inmiddels heeft de volgende baby zich aangediend; Marga is bevallen van zoon Michael en ze maakt het goed!

Waar waren we ook alweer gebleven....Wulingyuan...het grootse karstgebergte...en groot was het!
Dat trammetje Laus....we hebben het niet eens bereikt! We hebben twee dagen lang gewandeld en slechts een deel van het park gezien. We hebben onder andere de hoogste peak beklommen, waardoor we een mooi uitzicht hadden over het karstgebergte, zoveel piekjes met rare vormen. En iedere piek heeft weer een andere bijzondere naam, zoals 'the five fingers' of 'bridge to heaven'. Ach het is maar net wat je erin wilt zien, want ze lijken allemaal op elkaar :).
En de aapjes, wow! Er waren er zo veel...En ook helemaal niet schuw natuurlijk omdat iedereen ze iets te eten gaf (hoewel er om de drie meter een bord stond dat dat verboden was). Sterker nog...Jur moest nog best oppassen toen hij koekjes in zijn handen had, want de apen kwamen gewoon op hem af. En geloof ons nou, wegschoppen heeft dan geen zin, want dan komt papa-aap om de boel te terroriseren, brrr!

Daarna door naar Yangshuo. Wat een verschil zeg! Westerse gezinnen, mc donalds, ja... supertoeristisch!
We hadden zo'n medelijden met de oude (nederlandse) man die ons enthousiast vertelde dat hij net een 'echte' cashmier trui had gekocht voor 250 yuan. Die arme man...hoe had hij ook kunnen weten dat hij het ook voor 60 had kunnen krijgen ;)
Yanghuo is bekend om haar karstgebergte, maar toch heel anders dan Wulingyuan. We hebben een ge-bamboo-raft wat veel minder spectaculair is dan het lijkt, maar wel erg leuk is, omdat na elke bocht het landschap weer anders is.
Ook zijn we naar de watercaves geweest. Eerst met een boot en daarna te voet omringd door stalagmieten en stalagtieten. Aan het eind van de trip konden we zelfs een modderbad nemen. We gaan proberen zo snel mogelijk foto's op de site te zetten, want die zijn hilarisch.

Gisteren zijn we aangekomen in Hong Kong. Wat een inmense stad!
We zijn 's avonds naar een lichtshow geweest die elke avond op de wolkenkrabbers aan de haven te zien is (symphony of lights). Vandaag hebben we Hong Kong Island verkend. De langste roltrap ter wereld genomen, naar de diertuin geweest met oerangoetangs met overgewicht en met met de tram heeeeeeel steil omhoog naar Victoria Peak gegaan waar je uitzicht hebt over de stad. Wat een wolkenkrabbers zeg!

Alles gaat dus nogsteeds prima :)Morgen vliegen we naar Bangkok. We hopen vanaf daar dezelfde dag nog weg te gaan vanwege de rellen, dus mijn broer is hard opzoek naar vliegtickets (we ontmoeten mijn broer en schoonzus daar om samen naar Chiang Mai te gaan). We slapen nu met een stel in een dorm die gister uit Bangkok zijn gekomen en die zeggen dat het leger ervoor heeft gezorgd dat alles weer rustig is en dat zij er weinig van hebben gemerkt. Maar goed, wij nemen liever het zekere voor het onzekere.

Verder hopen we dat jullie allemaal een fijne Pasen hebben gehad! En zijn we benieuwd hoe het met jullie is! We hoorden al dat het mooi weer was, gelukkig maar!

En Ol, deze week het liefst een update van GTST, hoewel ATWT natuurlijk altijd interessant blijft ;)

Dikke kus voor iedereen!
Liefs
Jur en Kis

• 15 April 2009 - 14:12

Ian En Hanna:

Hot of the press - zat net achter de computer en had vanmorgen al even gekeken of er een update was van jullie - en zowaar... in Hongkong deze ronde.
    Leuk dat jullie al snel naar Thailand gaan. In je tante's sporen Jorgen...alhoewel jullie alleen naar mijn vakantie plekje(s?) gaan en niet naar Aranyaprathet.Veel plezier en ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen! Peunen van alle Engelsen maar weer.

• 15 April 2009 - 14:33

Anand & Ruth:

Wat een opluchting weer een berichtje van jullie te lezen! Natuurlijk houden we nog even ons hart vast tot jullie weer gezond en wel uit Thailand weg zijn ... We wensen jullie veel plezier met het familiebezoek. Moet toch super zijn om de nieuwe familietelg aan de andere kant van de wereld toch zo snel te kunnen bewonderen! We zijn blij voor jullie dat dit kan en dat de reis zo voorspoedig gaat. Veel genieten en voorspoedige reis gewenst. Dikke knuffels, A&R
    O ja, het was dus echt heel tof met L&D hier, we missen ze zelfs!

• 15 April 2009 - 15:07

Jesse:

Ha natuurliefhebber,
    nice stories! In Thailand ook weer de natuur in in het noorden, cool! Strax komen jullie nog terug als Tarzan en Jane.. Vergeet daarom niet een mooi strand mee te pakken in t zuiden van Thailand.. GTST is vorige week afgelopen, kredietcrisis he.. haha, Ciao Ciao!!

• 16 April 2009 - 08:53

Marianne Lijten:

Hai Kirsten en Jorgen, jullie reisverslag verslagen zijn indrukwekkend. nog heel veel reisplezier and be carefull

• 16 April 2009 - 09:55

Jaap:

Hey people! Leuk weer een verhaal van jullie!Wat maken jullie veel mee zeg! Supervet geniet ervan! Wij gaan zaterdag lekker wintersporten! woehoeeee!

• 16 April 2009 - 15:00

Reinier :

Dag mooie mensen! Mooie verhalen wederom. Pas je wel op dat je niet door zo'n aapunit wordt gebeten, want dan ga je je als een dolle hond gedragen.

En Jurjen, ik wist niet dat jij zo hield van ATWT en GTST! Geniet van elkaar! We beginnen jullie nu toch wel te missen!

• 16 April 2009 - 16:07

Leonard En Dorothee:

Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie.Bangkok is weer rustig, dus daar zullen jullie geen last van gehad hebben, denk ik.Volgen jullie het nieuws nog een beetje of is de taalbarriere daar te groot voor??Waarschijnlijk zijn jullie gevoel voor tijd en datum ook een beetje kwijt inmiddels?!Doe voorzichtig.een dikke knuffel voor allebei!
    Liefs,
    Leonard en Dorothee

• 16 April 2009 - 16:17

Bram:

Nog gefeli met alle babies! en kirsten kun je al bijna genieten van het vliegen?

kus

• 16 April 2009 - 21:01

Justin:

En wanneer komt jullie baby?

• 16 April 2009 - 21:56

Elise:

Ik ben vooral geinteresseerd in die lichtshow. Vertel daar nog es wat meer over!

• 16 April 2009 - 22:36

Laura:

Yoooo! Leuk man, zo tof om te lezen!
    Geniet! En als j zin hebt hoor, zouden jullie een krant voor me mee willen nemen? Als het kan van vandaag of morgen! Dank!!

• 17 April 2009 - 23:56

Laura D.:

Kinders ik ben nog steeds jaloers.... Alhoewel hier natuurlijk extreem spannende dingen in GTST gebeuren. En ATWT mis ik ook omdat ik werk.. Dus Ol ook voor mij die update haha. Nee maar geniet. Pas op in Bangkok, maar zal wel mee vallen. Vriendinnetje van mij zit er nu en merkt er ook niks van! Heel veel plezier met de familie.
    dikke kus

• 18 April 2009 - 12:05

Pamahouten:

Fijn dat jullie veilig in CM zijn aangekomen.
    We zij blij dat er een webcam bestaat zodat we jullie straks even kunnen zien! Groetjes, tot straks

• 18 April 2009 - 19:14

Judith:

Goed om te lezen dat jullie nog steeds zo genieten, en ontzettend veel ondernemen!
    Veel pelzier met de fam straks!!
    x