Down Unda' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu Down Unda' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

Down Unda'

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

27 Mei 2009 | Australië, Brisbane

Hoihoi!

Vooruit, het laatste berichtje dan voordat we weer op Nederlandse bodem zullen staan. Helemaal aan de andere kant van de wereld...Pfoe...we hebben nog een lange terugreis voor de boeg.

Australie is fanstastisch! Het weekend dat we aankwamen zijn we gelijk met Remko en Eline naar Surfers Paradise gegaan, supermooi weer, poging gedaan om op de surfplank te staan (ja, dat was gillen) en natuurlijk Timtam's gegeten op de manier zoals ze dat in Australie doen...MMMMMM!!

Doordeweeks hebben we genoten van weer een keer een 'normaal' huis! We kunnen hier onze eigen kleren wassen, EINDELIJK Will&Grace kijken, koken! Een heerlijke plek om tot rust te komen. We hebben Brisbane verkend en koala's geknuffeld :)

Dit weekend hebben we Remko's 4WD getest op Fraser Island, een groot zand-eiland met bossen, mooie meren, strand om overheen te crossen, lizards en dingo's (wilde honden die er heel lief uit zien maar levensgevaarlijk zijn). Reuze spannend allemaal, 's nachts in het donker in een tentje...
Helaas zijn we wel eerder terug gegaan vanwege een opkomende storm. Remko en Eline weer terug naar Brisbane en wij naar Noosa, waar we in het national park een wilde koala hebben gespot, JEEJ! en talloze surfers die zich in de hoge golven waagden met hun plankie.

En het kan me niet schelen hoe aardig mensen zeggen dat Aziaten zijn, Australiers overtreffen iedereen! Niets is een probleem, je krijgt een (gemeende) grote glimlach naar je toegeworpen ook al is het 7 uur 's ochtends en je komt op de camping iemand tegen die ook gedwongen zijn tent heeft moeten verlaten omdat zijn blaas op springen stond, en het schattigste is dat ze je koosnaampjes geven ook al kennen ze je niet, zoals 'doll'... oh, en ze vragen altijd hoe het gaat, iedereen doet dat. Ook de cassierres in de supermarkt!
Ja...als Remko en Eline besluiten hier te blijven wonen dan komen we zeker nog een keer terug en plakken we er een lange vakantie aan vast, huren we een wicked-van en zouden we het liefst het hele land doorkruisen.
Dika hebben we helaas niet gezien, omdat ze nu aan de andere kant van het land zit :(

Dit was het. Hou je hart maar vast, we komen er weer aan. Volgende week donderdag.
Dit weekend nog naar Byron Bay, terug naar Kuala Lumpur dan met de trein naar Bangkok en dan met het vliegtuig naar Dusseldorf en DAN naar huis! In KL en Bangkok kunnen we dus nog flink inslaan, heb je nog iets nodig, slippers, sjaals, wijde broeken, oid, laat maar weten!

TOT SNEL!
Liefs Jur en Kis

PS. We hebben ook eindelijk tijd gehad om bij de laatste paar berichten foto's te zetten!

• 27 Mei 2009 - 05:22

Pamahouten:

Lieve kinders. Heerlijk om te horen en zien op de foto's hoe jullie genieten
    Ook in Australië.
    Alvast een goede terugreis en WELKOM THUIS!

• 27 Mei 2009 - 05:24

Pamahouten:

En eh...dat huisdier( koala)mag je best meenemen hoor in je koffier! Wat lief!

• 27 Mei 2009 - 06:55

Ruth:

Hee helden! Wat leuk om weer wat van jullie avonturen te lezen, wat een topreis hebben jullie gemaakt! Super (voor ons) dat jullie weer naar huis komen, tot gauw, liefs, Ruth

• 27 Mei 2009 - 08:26

Stan:

Australie is wel de shit ja!:) Knap dat je trouwens op een bodyboard kan staan Jorgen, nooit gedacht dat dat kon. Tot snel! x

• 27 Mei 2009 - 09:01

Laura:

wow, wow, wow. Geniet nog even! Hier is het...nederlands:)

kus, yes, jullie zijn er gauw weer! :)

• 27 Mei 2009 - 09:06

Rens:

Wow wat een verhalen en wat een foto's! Super!
    Kom maar snel terug dan kunnen we de verhalen in het eggie horen!
    X Rens

• 27 Mei 2009 - 09:39

Timo En Ien:

Hey Jur en Kir,
    Jullie hebben zoveel moois beleefd, we zijn echt benieuwd naar de rest van de verhalen.
    Tot snel,
    Liefs Timo en Ien

• 27 Mei 2009 - 10:16

Jaap:

JEEEEJ!! jullie komen weer terug!! Geniet nog van de laatste week!
    x

• 27 Mei 2009 - 11:02

Jesse:

Wow mensen! Wat een avontuur!
    Doe surfersplace Byron Bay de groeten!
    Goeie tijd de laatste week, t beste!
    Groetjes

• 27 Mei 2009 - 12:52

Fleur:

wat een superleuk verhaal weer!
    en jullie komen val bijna terug, jeej!
    over die spullen meenemen, wat heb je nodig?
    ehm... sjaaltjes JA, wijde broeken JA, slippers JA, alles JA..
    Succes daarmee...;)

VEEL LIEFS!

• 27 Mei 2009 - 17:01

Edwin:

wat een top foto's, heb genoten van de verhalen en kijk uit naar jullie thuis komst,
    groeten Edwin

• 28 Mei 2009 - 07:51

Reinier:

Wat een topfoto met dat koalabeertje. Jurjen, wat ben je toch woest aantrekkelijk. Jullie komen al bijna weer terug! Zin in!

• 29 Mei 2009 - 10:24

Anand & Ruth:

Fraaie foto's! Als jullie weer eens deze kant opkomen: wel meenemen he! We zullen jullie wekelijkse updates missen straks, maar stuur gerust ook een keer een berichtje hoe het jullie in nederland vergaat ... Heel veel sterkte daar! Wel een geluk dat jullie in de zomer terugkomen, ziet alles er toch wat vrolijker uit. Maar eerst nog tot het uiterste genieten van de laatste week. Goede reis en veel liefs; XXX A&R

• 30 Mei 2009 - 16:40

Leonard En Dorothee:

Wat een geweldige foto's uit Aussie.Met z'n tweeen en koalabeer is helemaal leuk!
    Jullie laatste etape en dan weer thuis. We kijken naar jullie uit!!!
    Liefs,
    Leonard en Dorothee

• 04 Juni 2009 - 05:25

Welkom thuis!!!!!!!!!!

• 12 Juni 2009 - 14:25

Hetty:

He Kirsten en Jorgen,

Hoe bevalt het weer in Nederland? Goede reis gehad? Leuk hoor om de site regelmatig te lezen voor de laatste nieuwtjes

Groet,

• 12 Juni 2009 - 14:25