Oh My Buddha! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu Oh My Buddha! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

Oh My Buddha!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

04 Mei 2009 | Thailand, Bangkok

Hoi hoi!!

Weer even een berichtje. Na twee heerlijke weken Chiang Mai en familie zijn we weer helemaal alleen...
Maar wat hebben we het leuk gehad! We zijn drie dagen de jungle in geweest, op olifanten gereden (wat nog best wel eng is!), in een dorpje geslapen en ook een nachtje midden in de jungle. Echt een toffe ervaring. Watervallen, door opium bedwelmde gidsen, vuurspektakel, vieze dekens waar we onder moesten slapen, klaverjassen en hartenjagen. Ook nog geraft en op een bamboevlot gedobberd. Ja...wat was het tof...

We hoorden over koninginnedag in Nederland toen we gehuld in het oranje in een cafe stonden klaar voor het feest. Best een schok, heel vreemd als je zo ver weg bent.
We hebben nog wel een leuke avond gehad. Gezellig onder de nederlanders. Als je langer dan 5 minuten met wie dan ook praat blijkt dat je wel ergens een connectie met elkaar hebt. Zo was er een man die in Culemborg (hij zat op de prins bernardschool Jen?) en Kanaleneiland had gewoond en een meisje die op het KWC les had gegeven. De wereld is ook hier maar klein ;)
En Remko en Eline kunnen zich vanaf die avond koning en koningin spijkerpoepen noemen!

Daarna hebben we afscheid genomen van mijn lieve zus, zwager, Juda en Zoe en zijn we met Remko en Eline naar Bangkok gegaan. Afscheid nemen is erg moeilijk als je weet dat je elkaar misschien wel 2 jaar niet gaat zien. Kan het nogsteeds niet verkroppen...maar goed..

Op naar Ayuttaja, de oude hoofdstad van Thailand. We hebben er een dagje rondgefietst en veel oude tempels/ruines gezien. Heel mooi.
Bangkok is voor ons een broeikas van toeristen of mensen die iets willen verkopen aan toeristen. Hoe dan ook zitten we in een leuke buurt niet ver van Kao San Road, DE toeristische straat om in te slaan voor soevenirs. YES! Verder veel moois gezien.
Gister zijn ook Remko en Eline weer vertrokken naar Australie :( maar gelukkig zien we hen weer over twee weken.

Vanavond stappen we op de bus naar Ko Tao, supermooi eiland, dus we hebben er zin in!!

Hoe was voor jullie koninginnedag? En hoe is het verder? Nog nieuwe jassen gekocht, tentamens gehaald (of juist niet), leuke dingen gedaan?

Veel liefs!
Jur & Kis

• 04 Mei 2009 - 10:32

Laura:

He kids, klinkt weer goed! Wat grappig dat jullie koninginnedag hebben gevierd hahaha. Oh en als jullie goedkope kleren in willen slaan moet je naar het MBK warenhuis. Elke taxi chauffeur kent de weg... Is echt mega relaxed daar! Nou kids geniet van Ko Tao verder. Gaan jullie duiken of snorkelen?? Mega mooi!
    dikke kus

• 04 Mei 2009 - 15:27

Reinier:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Kirsten, ik kan me levendig voorstellen dat het lastig is om afscheid te nemen van Tanje en Robin...maar ach, dan ga je volgend jaar toch weer?

Doe voorzichtig en geniet! Jurjen, ik had een heel mooi doelpunt gescoord. Goed, he?

• 04 Mei 2009 - 21:19

Merel:

he, wat tof al die mooie dingen die jullie zien! en ik vind het heel erg voor jullie dat jullie zo lnag je familie niet zien! echt vreselijk!

hier bij koninginnedag allemaal dingen gescoord voor weinig en geld opgehaald met onze kledingkraam! fietsmand, boeken, voetmassageding en een yatzeespel onder andere.....scooor!

verder alles goed, kan niet wachtne dat jullie er weer zijn! veel liefs

• 04 Mei 2009 - 21:21

Tanja:

4.15 uur 's nachts als ik jullie bericht lees ... zucht ...

• 05 Mei 2009 - 00:01

Laula:

O, jongens, klinkt weer te gek!Olifanten, bamboe, dorpjes, opium, vreugdevuren. Wat een wereld leven we he.Ik heb net een spelletje Set gedaan. Dat was me wat.
    ooh jaa, wij waren ook in dat MBK, maar wel afgezet door gemene riksja..koelie.
    Ja! Een jas gekocht! huh. En allerlei toffe shit op de vrijmarkt :)
    dag lieve poepies, tot gauw!

• 05 Mei 2009 - 10:06

Liza:

Hey!

Wat klinkt dat allemaal mooi!!! Zijn jullie eigenlijk alweer terug? Ik vertrek overmorgen naar de VS, ben nog nooit zo ver weg geweest, dus dat is wel spannend. Olifanten-rijden zal er voor mij niet inzitten, maar vast wel iets anders wat super cool is. Hebben jullie veel foto's? Die wil ik wel een keertje komen bekijken. Fijne & goede trip nog!

XLiza

• 05 Mei 2009 - 11:22

Jeepest:

Dudes! Wat vet die jungletocht! Grappig om ook daar koninginnedag te vieren. Hier was het relaxt, erg gezellig en lekker zonnetje, prima dus! Jullie worden wel gemist hier!
    Westside

• 05 Mei 2009 - 12:03

Mirjam:

Ey!!! Ah allemaal mensen missen is niet het leukste... Hier alles goed hoor we hebben onze eerste voetbal wedstrijd met 3-0 gewonnen!

• 06 Mei 2009 - 08:30

Fleur:

Oh wat shit zeg om je familie weer gedag te zeggen voor je weet niet hoe lang! Maaaarrr... emoties kunnen goed weggeshopt worden op Koh san road... je wordt echt gek van blijdschap daar he?

Tof dat jullie Kon. dag hebben gevierd, hier was het ook leuk!

Oh kirs, we hebben onze officiele voetbalwedstrijd gewonnen met 3-0, jeej! het was één groot slagveld, de helft is geblesserd geraakt maar goed...;) Jeej!

En kom ff snel terug he? doei!

• 06 Mei 2009 - 11:58

Leonard En Dorothee:

Wat een avonturen weer!!hoop dat jullie alles nog kunnen opslaan wat je allemaal ziet.Zijn jullie niet moe van al het gereis??We genieten op een afstand met jullie mee.Veel liefs,
    Leonard en Dorothee

• 07 Mei 2009 - 17:16

Pamahouten:

Hoi,hoi lieve kinders. Hoe gaat het ? Is het nog een beetje vol te houden dat vakantie-vieren? De foto's zijn in ieder geval super!!! Waar zitten jullie nu eigenlijk precies? Veel plezier in ieder geval en groetjes van ons....we missen jullie wel hoor!!!

• 13 Mei 2009 - 15:16

Anand & Ruth:

Hoi wereldreizigers, we leven nog steeds met jullie mee, ook al reageren we af en toe niet zo snel ... We kijken ook steeds weer uit naar jullie berichten en zijn elke keer weer blij te horen dat alles goed gaat en dat jullie veel genieten. Hier alles OK, restaurant inclusief tuin vrijwel helemaal klaar, nu even bijkomen en dan gaan we ons huis afmaken en verhuizen. Als jullie weer terug zijn in nederland hebben we een hoop foto's uit te wisselen! Goede reis verder en tot de volgende ronde. Veel liefs, A&R