Zoe Grace - Reisverslag uit Fenghuang, China van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu Zoe Grace - Reisverslag uit Fenghuang, China van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

Zoe Grace

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

05 April 2009 | China, Fenghuang

Hoera! Ons lang verwachte nichtje is geboren!!
We zijn ontzetten blij, over twee weken mogen we haar al bewonderen :D

Inmiddels zijn aangekomen in Fenghuang. Later zal ik hier meer over vertellen, maar eerst weer terug naar Lijiang, waar we nu alweer zover vandaan zijn...

Het 'Travellers mecca'...Old Town, oude huisjes, rode lampionnetjes...bruggetjes, stroompjes met visjes (we hebben ze gezien Lies!), de meest begeerde foto van zuid china op de camera, JEEJ! 's Avonds in ieder restaurant een ander live optreden van inheemse danseressen/zangers. We hebben er twee fantastische dagen gehad. En voor iedereen die ook in China is geweest; hebben jullie er ook een sjaaltjes obsessie aan over gehouden? Ik wil er steeds maar meer kopen ;)

Daarna zijn we doorgereisd naar Kunming. We zijn er ontzettend gastvrij ontvangen door mensen die nu in het huis van mijn zus wonen. heel apart om daar rond te lopen, terwijl zij er niet zijn. Een heerlijke westerse lunch gehad en daarna hebben we een rondleiding gehad door de buurt. Heel leuk om nu een beetje een idee te hebben hoe ze leven.
Even buiten Kunming ligt 'The Stone Forest'. Zoals de naam al zegt een 'bos' van bomen. Sommige stenen zijn wel dertig meter hoog. We hebben de hele dag dwars door het inmense bos gelopen, soms door hele smalle spleten. En doordat we afweken van de gebruikelijke route kwamen we terecht in een landschap van stenen, akkers, meren en een geweldig uitzicht bij de eternal mushroom.

Daarna dachten we dat het een goed (en goedkoop) idee zou zijn om 17 uur lang op een hard seat in de trein te zitten. Niet dus. De regels zijn daar net iets anders dan anders.
1. Loop zoveel mogelijk heen en weer (er zijn niet alleen zitplaatsen, maar ook staplaatsen)
2. Eet de meest ranzige dingen op de meest ranzige manier, zoals bijvoorbeeld kippenklauwen)
3. Word heel dronken en val daarna recht voorover op een vrouw, die nu waarschijnlijk een hernia heeft.
4. Stop alle baby's in dezelfde coupe en laat ze zo hard mogelijk huilen.
5. Praat 's nachts zo hard mogelijk, zodat niemand kan slapen.
6. Laat je baby (zij het perongeluk) op de vloer plassen en stap daarna gelijk uit, zodat je anderen achterlaat in de stank.
Ja...dat was eens en nooit weer...

Maar we zijn aangekomen in Fenghuang, dat is het belangrijkste. Het is fantastisch hier! Het oude gedeelte van het dorp ligt aan de Li river. Houten huisjes, smalle steegjes en alleen maar chinezen. We hebben geen bakara (blanke) gezien. Dit weekend vieren de chinezen een festival waarbij ze hun voorouders gedenken. Dit gaat gepaard met bloemenkransen op het hoofd, kaarsen de rivier af laten drijven, veel vuurwerk en veeeel eetstalletjes op straat. Heel leuk om dit mee te maken!

Morgen gaan we (helaas) alweer verder, hier kijken we ook erg naar uit. We gaan naar Wulingyuan, een groot karstgebergte wat heel vet schijnt te zijn.
De loopneuzen en het ontregelde verteringstelsel (en daarbij de hurktoiletten, grr) nemen we maar voor lief.

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes. We horen graag hoe het in Nederland (en andere delen van de wereld) en de uniformpjes op straat is. Nog leuke nieuwtjes?

Liefs! Jur en Kis

• 05 April 2009 - 10:43

Laura D.:

He kids, super cool! Gefeliciteerd voor de hele familie! Maar vooral voor je zus natuurlijk.
    dikke kus

• 05 April 2009 - 11:35

Ian En Hanna:

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!Wat fijn dat te horen. Alvast gezegende paasdagen! - Liefs van ons vieren

• 05 April 2009 - 12:36

Allison:

oooh wat een mooie naam!!
    gefeliciteerd voor de hele familie!
    hier is de lente eindelijk aangebroken met een lekker zonnetje!
    veel plezier nog!
    x allison

• 05 April 2009 - 12:59

Jens En Sjanie:

We blijven jullie volgen. We weten niet wie de berichtjes schrijft, maar je doet het erg goed.
    Sjanie

• 05 April 2009 - 16:53

Ien:

Hey lieve Kir en Jur,

Super gefeliciteerd met jullie nichtje. Echt tof dat jullie haar over twee weken kunnen bewonderen. Heel veel liefs,

Ien (en Timo)

• 05 April 2009 - 17:08

Pamahouten:

Wat fijn dat jullie het zo goed hebben. Ja,we konden jullie het bericht en de foto's van Zoë niet onthouden. Wat een lief meisje hè? We zijn een trotse opa en oma! Als jullie daar komen moet je maar veel foto's maken.(foto's maak je nooit te veel moet je maar denken!)
    Groetjes en genietze!

• 05 April 2009 - 17:08

Pamahouten:

Wat toevallig dat ik ook zo gek op sjaaltjes ben.........................................

• 05 April 2009 - 17:50

Dorothee En Leonard:

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe nichtje!!!Wij zijn op dit moment in Aigues in Spanje bij Ruth en Anand.Wij gaan zo een lekker lamsboutje eten, wat 24 uuur gegaard is in de buitenoven van de buurman.We zijn benieuwd!!!Anand is echt een topkokkie!!!Petje af!!Ze kennen je nog hier, Jorrie!!Morgen gaan we weer naar huis, dus veel te kort;volgende keer maar wat langer plannen.Veel liefs van ons en tot horens maar weer!Groetjes van Ruth en Anand en je hoort nog van hen!
    Liefs,
    Leonard en Dorothee

• 06 April 2009 - 08:35

Merel:

gefeliciteerd met je nichtje! wat een toffe naam ook! jullie kunnen zeker niet wachten haar te zien! hopelijk gaat het goed met je zus en haar man!

heel veel liefs!

• 06 April 2009 - 09:40

Laula:

Wooooow, gefeliciteerd met jullie nichtje! Tof! Leuk man, dat jullie haar zo gaan zien!
    Jaa, die sjaaltjes, I know! Maar geen zorgen, je verliest ze ook weer om de haverklap! JAaa, Wulingyuan! SUPERmooi! Daar aan de voet, in de buurt van dat trammetje zijn wat restaurantjes, moet je ff lunchen met HONGSHAO QIEZI, goed? En als je vis bestelt, slaan ze m zo voor je voeten dood op de grond! Ook een leuke eksperiens!
    OO, jullie zijn met het Qingming festival in Fenghuang!..niet te geloven, ik wilde daar zooo graag naar toe, weet je nog Fleur?
    Enjoy!!xxxxXX!

• 06 April 2009 - 09:41

Laula:

Oja, de uniformen zijn alweer afgeschaft. Fjoew~! e moeten alleen nog strijdliederen zingen op het veld. Maarja.

• 06 April 2009 - 10:27

• 06 April 2009 - 11:04

Joanne:

Gefeliciteerd met jullie nichtje!
    Jullie zien veel en maken een hoop mee, leuk! Zelfs zo'n treinreis is een interessante echte china ervaring, beetje jammer dat het 17 uur duurde, haha. Snap dat je voortaan niet meer voor de goedkoopste optie gaat! Sterkte met het verteringsstelsel de hurktoiletten, Azie was voor mij ook een goede manier om af te vallen ;-) Enjoy!

• 06 April 2009 - 12:19

Kina:

Gefeliciteerd met jullie nichtje!
    Hier is het ook erg avontuurlijk, er was tegenover ons huis een gaslek met hele hoge vlammen. Er staan nu nog allemaal belangrijke mannetjes op straat. Het gevaar is volgens mij geweken maar ik steek nog maar geen sigaretje op :-]
    Enyoy the trip en straks veel plezier met de hereniging met de familie! X!

• 06 April 2009 - 13:22

Elise:

Ahhh, the best he, die visjes!! En gefeli met je nichtje! Ik hoorde het al van m'n moeder, die wist het volgens mij eerder dan euh, iedereen!Hihi! Héle mooie naam ook!
    Ja, avontuurlijk hier joh! Ik was in Belgie dit weekend, en toen gingen we wandelen, en we kwamen twee paarden tegen!
    Viel Spass!

• 06 April 2009 - 13:24

Elise:

!

'Eternal Mushroom'
    Daar wil ik graag meer over horen bij volgende blog.

• 06 April 2009 - 15:20

Mirjam:

Gefeliciteerd!!!! Wow wat een prachtige naam!!!!

• 06 April 2009 - 22:47

Nineke:

Gefeliciteerd! Fijn dat jullie haar al zo snel kunnen ontmoeten!!
    Jammer dat wij dit soort mooie treinen nog niet mee hebben gemaakt in Zuid-Amerika :) GENIET!

• 08 April 2009 - 10:37

Olga:

Jee, Chicks rule!!!! (mn zus krijgt btw ook een meisje!!)
    Supermooie naam trouwens!
    Hurktoiletten...brr! Wel een goede oefening voor je beenspieren!

En uiteraard ook weer een update:
    Woensdag 1 april
    De neuroloog heeft schokkend nieuws voor Carly. Brad en Sage willen graag weten wat de arts heeft gezegd. Katie zegt Jack dat ze niet met hem op huwelijksreis naar San Roche wil. Craig laat Rosanna weten dat het haar niet zal lukken om hem tegen te werken.

Donderdag 2 april
    Brad kan niet accepteren dat Carly heel erg ziek is. Hij wil hulp zoeken, maar Carly houdt hem tegen. Vooral Jack mag het volgens haar niet te weten komen. Lily praat Luke bij over haar onbevredigende gesprek met kolonel Mayer. Noah zegt tegen Maddie dat hij de tijd zou willen terugdraaien, maar zij houdt hem voor dat alles anders is sinds zijn coming out.

Vrijdag 3 april
    De huwelijksdag van Jack en Katie breekt aan. Even daarvoor droomt Katie dat Jack met Carly trouwt. Henry en Vienna proberen haar ervan te overtuigen dat ze echt niet bang hoeft te zijn voor concurrentie van Carly.

Maandag 6 april
    De huwelijksvoltrekking van Katie en Jack wordt kort verstoord door Brads rinkelende telefoon, waarna hij de ceremonie verlaat. Wanneer hij wegblijft, besluit Jack dat de plechtigheid doorgaat zonder hem, waarna Katie en hij elkaar het jawoord geven. Parker maakt zich grote zorgen omdat hij Carly niet kan bereiken.

Dinsdag 7 april
    Meg hoort dat Craig met Rosanna heeft gesproken en dat hij is gearresteerd voor de babywissel. Rosanna pleegt een telefoontje om een misdaad aan te geven. Jack vindt dat Brad zijn huwelijk met Katie niet serieus neemt en spreekt hem daarop aan. Brad vertelt hem dat Carly ernstig ziek is.

Woensdag 8 april
    Gwen en Alison brengen een bezoekje aan de arts en die vertelt hen dat alles goed gaat met de ivf. Aaron ontdekt dat Cole niet weet dat Sofie helemaal geen abortus heeft ondergaan. Gwen komt daar ook achter en is erg van streek. Paul verrast Rosanna met een verlovingsring, maar zij twijfelt vanwege Meg.

Donderdag 9 april
    Kolonel Mayer laat Luke en Noah duidelijk zijn afkeer blijken. Maddie komt binnen en voelt de spanning tussen de mannen. Carly's arts belt Jack en zegt dat iemand haar naar huis moet brengen. Katie hoort het gesprek en is overstuur wanneer Jack haar opnieuw achterlaat.

Vrijdag 10 april
    Craig maakt Rosanna duidelijk dat ze Paul aan Meg zal verliezen wanneer ze tegen hem getuigt. Barbara vertelt Meg dat ze niet kan wachten tot Craig zijn welverdiende straf krijgt. Gwen verspreekt zich tegenover Cole over Sofie's zwangerschap. Daarna laat ze Will weten wat ze heeft gedaan.

• 08 April 2009 - 18:37

Timo En Kirsten:

Gefeliciteerd met jullie nichtje!!! En weer leuke nieuwe foto's om te bezichtigen en een heel verhaal :) zo kunnen we een beetje meereizen.

• 10 April 2009 - 12:09

Fleur:

Oh wauw, gefeliciteerd met jullie nichtje! Jullie kunnen zeker niet wachten om haar te zien!

Oh, Wulinguan... jullie zullen gek worden van alle pracht en praal.. en neem het vissie he? dan zul je wat beleven!

Oh, en bedankt Olga voor de ATWT update! ik had het ook al een tijd niet gezien...;)

liefs!

• 10 April 2009 - 17:25

Jenny:

He schatties!!

Jeej ik kan weer een berichtje lezen! Nogmaals gefeliciteerd!! Ik wil foto's van Zoe!

Fijn trouwens een update van ATWT van Ol!! Misschien kan ze hem ook van GTST doorsturen :).

Nou hier gaat alles lekker! De zon is eindelijk terug! Al is het voor een paar dagen! We kunnen voor even weer het terras op. Oke en als je het heel leuk vind om te lezen heb ik een veel te dure nieuwe bikini gekocht. Tja de zon he..... Gelijk inslaan!

Verder eigenlijk niet heel veel nieuws. Ik mail snel weer! Hele hele dikke kussen!!

• 13 April 2009 - 14:45

Reinier:

Wat een toptreinreis! Dat is pas je verplaatsen in een andere cultuur!

En gefeliciteerd met je nichtje!

• 13 April 2009 - 15:19

Anand & Ruth:

Hoi luitjes, aangezien we met spanning zitten te wachten op een nieuw bericht even een blik op de website. Zo te zien is ons berichtje van vorige week niet aangekomen. Aangezien ik ook niet meer weet wat we geschreven hebben, hou ik het maar op: goede reis en we horen graag snel weer iets van jullie! Liefs, A&R