Love Summer. Love Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu Love Summer. Love Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

14 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Love Summer. Love Cape Town!

Hier dan een teken van leven! Veilig en wel zijn we aangekomen in Kaapstad waar we de komende twee maanden zullen verblijven. Jur om vrijwilligerswerk te doen en ik voor mijn onderzoek. We zijn allang vergeten hoe het is om het koud te hebben en vragen ons daarom ook af waarom we zoveel truien hebben meegenomen in plaats van mooie zomerjurkjes of hippe surfbroeken.

Welnu…waar te beginnen….Na een lange en vermoeiende vlucht naar Johannesburg hebben we onze huurauto opgehaald en zijn meteen doorgereden naar Swaziland. Daar hebben we – wat we toen nog errug spannend vonden – een wildpark bezocht waar zebra’s, veel hertachtigen en gnoes te zien waren. Leuk om mee te beginnen!

Daarna door naar het echte werk; terug in Zuid-Afrika zijn we naar het Hluhluwe game reserve gereden. De hele dag hebben we in ons autootje rond getuurd om de Big 5 te spotten. Man! Wat een feest! Neushoorns, olifanten, buffels, giraffen, zebra´s, wrattenzwijnen, apen…het hield maar niet op! Ook in St. Lucia konden we onze lol niet op; met gemak 30 nijlpaarden gespot tijdens een boottocht en een krokodil gezien die snel het water in vluchtte toen we hem zagen.

Anyways, genoeg over dieren nu, door naar het landschap. We hebben de Drakensbergen bezocht en zijn door de 8 kilometer lange Sanipass Lesotho ingereden. Wat een uitzichten! En maar goed dat we onze auto ingewisseld hadden voor een 4x4 anders waren we nooit boven gekomen.

Hier in Kaapstad zijn we vrijwel direct ingetrokken bij een ontzettend lieve vrouw en haar dochter: Leona en Callie. We hebben onze eigen slaapkamer, badkamer en studeerkamer en delen de keuken. We konden niet anders dan deze kans met beide handen aangrijpen. Leona is ontzettend lief voor ons en wil alles voor ons regelen; ze wil zelfs de gordijnen in onze slaapkamer veranderen omdat het anders niet matcht met het beddengoed…jaha…want stel je voor!

En nu?...Hard aan de slag maar om dingen te regelen voor onderzoek en vrijwilligerswerk :)

Hoe gaat het met jullie allemaal??!!

Veel liefs!
Jur en Kis

• 14 Februari 2011 - 08:27

Judith:

Wauw! Dit klinkt supergoed! Gaaf dat jullie al zoveel hebben gezien!

Geniet van de komende periode en veel succes met onderzoek en vrijwilligerswerk!!

Kus Juud

• 14 Februari 2011 - 08:31

Gijs:

Yo! Goed om wat te horen. Fijn dat jullie het warm en goed hebben! Jurjen, voelde het goed om weer even tussen de andere Gnoes te kunnen zijn/grazen?? Echt tof dat jullie zulke mooie dingen gezien hebben!

Heel veel plezier! En succes met onderzoek en vrijwilligerswerk! kus!

• 14 Februari 2011 - 08:34

Jenny:

Bob!!

Ik ben eigenlijk gewoon keihard aan het werk, maar ik wilde je niet onthouden dat..... boer Frank voor de dame met de bruine haren heeft gekozen (weet je wel, die nog 4 jaar moet studeren)....

Nou en verder ga ik je nog mailen!

Maar wel heel leuk om te lezen. Jullie vervolgactie: FOTO'S!!!!!

Veel plezier en succes!!

KUS

• 14 Februari 2011 - 08:38

Joanne:

Klinkt goed jullie tripje :) In Hluhluwe & St Lucia heb ik ook de meeste beesten gezien. Gaaf dat jullie de Sanipass zelf gereden hebben! Succes met alles regelen en geniet van het zomerse weer!!! Jaloers!

• 14 Februari 2011 - 09:09

Jesse:

Geweldig mensen! T mooie leven :)
    Succes met onderzoek en zoektocht naar werk!
    Word hier in NL net wakker en de regendruppels die neerdalen zijn goed hoorbaar op t dak.. Geniet dus volop vd hippe surfshorts en jurkjes :)
    T beste!
    Jesse

• 14 Februari 2011 - 09:23

Kirsten:

Toe maar! Zoveel al gedaan in een week. En weer 3 landen afgevinkt op het lijstje : ) Geniet nu van de zon in Kaapstad!
    Liefs!

• 14 Februari 2011 - 09:24

Kirsten:

Ennuh hoe laat is het nu bij jullie?

• 14 Februari 2011 - 09:42

Justine:

Hey!
    Leuk wat van jullie te horen,
    enne we zijn wel een beetje jaloers hoor:)
    Fijn dat jullie n leuk onderkomen gevonden hebben!

grtz Jus en Erik

• 14 Februari 2011 - 09:55

Karina:

Wat een goede dingen allemaal! Hier tikt de regen tegen het raam, verschil moet er wezen he :-)
    Veel plezier daar samen! X

• 14 Februari 2011 - 10:03

Anke:

Bobbobbob!

Duizend toffe dieren gespot hebben. JALOERS! Echt fijn dat jullie zo snel een huis hebben gefixt, ouwe regelaars!

Ik wil nog in aanvulling op Jenny opmerken dat boerin Annemarie-met-de-enorme-neusgaten voor Adriaan is gegaan en niet voor olijke Harrie. Weird!

Latah, Liefs!!!!

• 14 Februari 2011 - 11:08

Ruth:

Hee lieverds,

Wat gaaf van jullie te horen!! klinkt goed die Big 5, nice! Lekker dat jullie een fijn woonplekje hebben.. We missen jullie wel hier! Etentjes met de meiden zijn toch niet hetzelfde zonder jou Kirs, dus die schade gaan we van de zomer even inhalen!

PS@Jenny: bedankt voor de ontknoping, wilde vanavond uitzending gemist kijken, hahaha!

• 14 Februari 2011 - 12:21

Olga:

Bobbobbobbobbob!

Ik heb hier laatst een mus gezien. Bam, gewoon zomaar in het wild (zijn jullie nu jaloers).

Ik wil nog even melden dat Marcel Pools gingen praten met zijn aanstaande schoonmoeder.

xx

• 14 Februari 2011 - 13:32

Merel:

Hey jurjen en kirsten!

wat leuk joh, al die avonturen! vet, al die dieren!

veel plezier in kaapstad!

• 14 Februari 2011 - 15:39

Pamahouten:

Hoi hoi,
    Gezellig om even wat van jullie te horen. Jaloers dat het bij jullie lekker weer is....hier liggen de plassen op straat...bah...bah! Hebben jullie nog een klein kamertje over voor een 'zielige' (schoon)moeder? Gister papa's verjaardag gevierd. Jullie natuurlijk errrug gemist... Leuk zeg al die dierverhalen. Zo'n tripje moeten wij ook maar 'es doen...Doei en succes!

• 14 Februari 2011 - 15:39

Pamahouten:

Foto's?

• 14 Februari 2011 - 16:29

Dorothee:

Wat een goede berichten allemaal!!!
    Huisje klinkt ook leuk. Hebben jullie Kees nog ontmoet???
    Liefs en kisses,
    Dorothee

• 14 Februari 2011 - 17:47

Laura:

Waaaah klinkt weer goed! Damn ik wil ook al die dieren zien. Heel veel succes met scriptie en vrijwilligerswerk (wel gaan regelen he Jur!!). Enne ik kom net weer thuis van een dagje hard werken, dus geniet maar goed.
    dikke kus

• 14 Februari 2011 - 18:39

Anand & Ruth:

Leuk te horen dat jullie goed aangekomen zijn! En al superveel gezien in een paar dagen. Hoe bedoel je cultuurschok?
    Wij hebben hier een schamele 20 graden met zon overdag en 's nachts koud, dus we zijn ook gewoon jaloers op jullie!
    Overigens te gek dat we jullie vorige maand nog gezien hebben, helaas veel te kort. Maar wie weet komen jullie nog wel eens in spanje bijkomen van alle verre reizen .... ;)
    We blijven jullie volgen de komende tijd maar Jorgen: wel hard aan het werk he, want vakantie vieren terwijl je vrouw werkt, dat kan echt niet meer!
    Heel veel succes en vooral ook veel genieten! Liefs, A&R

• 14 Februari 2011 - 18:40

Justin En Amber:

Hoi Jor en Kirs!

Jullie pakken het groot aan! Drakensbergen, Swaziland, noem maar op.

Vergeet Lesotho niet Jor, anders heb je straks één kruisje die ontbreekt op je lijst.... ;)

Liefs van ons drie

• 15 Februari 2011 - 10:42

Oma Reerds:

Lieve kleinkinderen
    Wat leuk om nu een mailtje van jullie te ontvangen.De ene gaat en de andere komt.
    ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben in Zuidafrika, wat een lekkere temperatuur.
    Mijn oudste dochter is net bij mij op bezoek gekomen, misschien kennen jullie haar wel.
    Wij misten jullie afgelopen Zondag met je Vaders verjaardag.
    het was erg gezellig.
    Leuk dat ik dit allemaal nog mee kan maken.Een vraagje wanneer sturen jullie fotos op?Groetjes van Oma reerds

• 15 Februari 2011 - 12:06

Elise:

Waajjooo kiddo's wat leuk!! Nijlpaarden!?? Ik wil die zien. Ga maar lekker hard werken en hee, neem een tatoo! Ik mis je wel weer heel erg, Kirsie, haha, maarja.
    Xxxxxxxxxx

• 15 Februari 2011 - 12:26

Henny:

Leuk dat jullie ons weer op de hoogte houden. We zijn heel benieuwd wat jullie van Zuid-Afrika vinden. Jullie zijn in ieder geval goed begonnen. Een hele goede tijd verder.
    Doei,
    Henny

• 15 Februari 2011 - 14:36

Anne-fleur:

Yoooo!
    klinkt goed allemaal! en lekker de zon om je heen! heerlijk!
    enne, Kirs, ik zou zeker voor de gordijnen- met -print -van- het -dekbed gaan!
    because you can!

heb trouwens ook een big five in mijn kantoor momenteel:een torretje, een spin, en 3 verschillende groepen bacterien (op toetsenbord).

Doei!

veel plezier

• 15 Februari 2011 - 21:30

Linda:

Daaag!

Wat leuk om van jullie te horen! En ik wordt wel lichtelijk jaloers van al die safari verhalen, echt super! maarum...hoe staat het nu met je onderzoek Kirsten? Lukt het een beetje? En heeft Jorgen al vrijwilligerswerk? Ben benieuwd...
    Denk ook nog maar eens aan ons, zij die hard werken om de winter ron dte komen en brood op de plank te krijgen! Nou ja, volgende week staat een weekje wintersport voor de deur, ook errug zin in!
    Ben benieuwd naar jullie volgende weblog en foto's ;-)
    Heeeeeel veel plezier gewenst!

Liefs Linda en Maarten

• 19 Februari 2011 - 10:51

Marga:

Heej lieve jullie,

Jullie weten wel wat leven is zeg! Ga lekker door met genieten samen. Ben benieuwd naar verdere verhalen. Thomas blijft volhardend bij elk vliegtuig: 'daar is tante Kirsten met oom Jurjen, die gaan naar olifanten en nijlpaard' :-)
    knuffel

• 22 Februari 2011 - 20:44

Leonard:

Hallo lieve kids, niet gewoon jaloers, stik jaloers op jullie geweldige drive en avonturen. Prachtig om al die verhalen van jullie te horen. Bevalt het wonen en werken in ZA al een beetje?
    Kirs al de nodige connecties en afspraken? Jorgen, hoe gaat het met de zaken. Je auto is echt te gek, kan je niet terug naar huis komen rijden, dan heb je nog een aandenken! We blijven jullie volgen per site, sms, email en telefoontjes.
    Liefs en stevige Hug voor jullie

• 27 Februari 2011 - 10:02

Ron En Eline:

jeej, klinkt echt super vet...

vooral genieten genieten natuurlijk! snuif alle cultuur maar op en de foto;s zijn ook echt leuk!

liefs van ons!!