With you i am well pleased - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu With you i am well pleased - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

With you i am well pleased

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

10 April 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is alweer de laatste keer dat we jullie kunnen verblijden met een update vanuit Kaapstad. Morgen gaan we naar huis. Ik wil niet nadenken over inpakken, afscheid, de lange terugreis…

De afgelopen weken hebben we weer ontzettend veel leuke dingen meegemaakt!!
Vooral de meiden die we hier ontmoeten vanwege mijn onderzoek maken onze tijd hier onvergetelijk. Zo hebben we de afgelopen weken veel tijd doorgebracht met Nadia, het meisje waar ik in de vorige blog over vertelde. Het meisje uit de slums van Franschhoek. In de afgelopen weken heb ik me enorm aan haar gehecht. En ook aan haar moeder en haar vrienden. Het zijn zulke leuke mensen en ontzettend gastvrij. En ze schuwen geen enkel onderwerp..ECHT geen enkel onderwerp. Gene en generatiekloven lijken niet te bestaan. Mocht je er meer over willen weten….vraag naar het onderwerp POES als we terug zijn.
Gister hebben we een fantastische laatste dag gehad met zn allen en zijn we ´s avonds (hoe verrassend!) naar een braai geweest van de familie en daarna naar een club in Wellington. Ja, die mensen weten wel van drinken. En van dansen!

Ook met de andere meiden van mijn onderzoek heb ik het ontzettend gezellig gehad. Tour door townships, lekker uit eten, hele interessante gesprekken over Apartheid. En één van de meisjes vliegt op dezelfde dag als wij naar Nederland; toevallig!
Ik ben heel blij dat mijn onderzoek in Nederland verder gaat. Heb nu al zin om de verhalen te horen van de meiden die ik hier in Zuid-Afrika heb ontmoet en zo meteen weer in Nederland zal zien. Ik wil ze alle mooie dingen van ons land te laten zien, zoals de kaassoufflés en kroketten uit de muur, ’s nachts naar huis kunnen fietsen en natuurlijk Utereg mijn stad.

Jur heeft donderdag voor het laatst gevoetbald met de jongens. Je moet hem voor de grap vragen naar de screensaver van zijn telefoon. Heeft ie gekregen van de jongens daar. Heel erg gangster. Oh en hij heeft misschien wel zijn teen gebroken die laatste dag…wat natuurlijk niet echt handig is, maar gelukkig is het niet eerder gebeurd.

Ook hebben we nog veel van de omgeving gezien deze laatste week. Het Navy fest in Simonstown, duizenden seals op Seal Island bij Houtbay en we zijn een dagje naar Hermanus geweest. Mocht je ooit naar Kaapstad komen dan is dit echt een aanrader. Seizoen of niet, walvissen zwemmen hier gewoon in de baai. Geen probleem om ze te spotten!!

Nog één nachtje slapen. Dan moeten we onze spulletjes pakken. We vliegen eerst nog naar Dubai en hebben daar een paar uur om de stad te verkennen. Veel zin in! En dan echt door naar huis. Dinsdag avond komen we waarschijnlijk doodmoe aan….maar heb veel zin jullie weer te zien!

Als ik denk aan onze tijd hier moet ik denken aan een tekst die langs de kant van de weg te lezen is. Iedere keer als we na een dag terug naar huis rijden lezen we deze woorden: ‘With you i am well pleased’. Zeker. We zijn ‘well pleased’ met het mooie weer hier, de prachtige natuur, de dieren en alle geweldige mensen die we hier hebben ontmoet.
With you Cape Town we are well pleased. VERY well pleased!

Tot in Nederland!

Liefs Jur en Kis

• 10 April 2011 - 12:43

Ruth:

Hee leukerds, goeie reis en fijn dat jullie er straks weer gewoon zijn! xx

• 10 April 2011 - 14:35

Pamahouten:

We zien jullie graag weer dinsdagavond!
    Fijn om te lezen dat jullie het zo goed hebben gehad.
    Liefs

• 10 April 2011 - 15:29

Laura:

Goede reis terug! En tot snel. dikke kus

• 10 April 2011 - 16:32

Linda:

Hey!
    Goeie terug reis gewenst en genietse nog even van jullie laatste dagje! En vergeet niet in Dubai een balletje te slaan op het hoogst gelegen tennisveld ever! Tot in Nederland!

Liefs Linda en Maarten

• 10 April 2011 - 19:21

Noor:

Owww, snel gegaan zeg! Gaaf dat jullie zo'n goeie tijd hebben gehad. Hoop gauw meer (lees: alles) te horen over jullie belevenissen.
    Goeie terugreis en tot snel. Liefs, Noor

• 10 April 2011 - 20:13

Merel:

jaaaaaa, bijna thuis! zo, wat zullen jullie balen dat dit avontuur alweer voorbij is! leuk dat je die meiden ook weer gaat zien hier in nederland....

kirsten en jorgen! trot snel!!! dikke kus!

• 10 April 2011 - 20:25

Ow Jur, je teen :(
    Goeie reis terug!!

• 11 April 2011 - 06:36

L & D:

Nog een paar uurtjes SA snuiven en dan het vliegtuig in. Wat een geweldig mooie en leuke tijd hebben jullie gehad in SA. Het zal even wennen zijn om weer in NL te zijn. We hebben de zon hier de laatste dagen alvast wat extra laten schijnen voor een betere temp. Een goede terugreis en straks even genieten in Dubai.
    Tot Dinsdagavond in Dusseldorf.
    Liefs L&D

• 11 April 2011 - 08:07

Judith:

Goeie reis!!!
    Fijn dat jullie zo genoten hebben!!

xx

• 11 April 2011 - 15:49

Eline:

kijk naar jullie uit! en ben benieuwd naar alle fantastische verhalen.

maar snel heel veel thee en chocolade om bij te kletsen....

• 11 April 2011 - 17:19

Kirsten:

goede reis terug!!!!!!! Tot heel snel weer.

• 11 April 2011 - 17:45

Anand & Ruth:

We zullen jullie leuke reisverslagen missen, bedankt! Goede reis terug, veel sterkte met het acclimatiseren in nederland en tot mails!
    Veel liefs, A&R

• 11 April 2011 - 19:51

Jens_& Sjanie:

We hebben jullie verhalen gevolgd. Echt geweldig wat jullie doen en meemaken. Wel een heftige overgang zeg van kaapstad naar Dubai. Maar flex. als jullie zijn gaat je die paar uur in Dubai ook wel lukken. Jorgen beterschap met je teen. wel heel stoer hoor gewoon op blote voeten voetballen ondanks de concequenties. We hopen jullie bij pa en moe elkerbout nog eens te ontmoeten ook wij zijn nieuwsgierig naar de POES :))