On Top of the World! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu On Top of the World! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

On Top of the World!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

27 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag lieve mensen!

Waar zal ik eens beginnen met vertellen over de afgelopen twee weken?
Allereerst zal het jullie vast veel deugd doen om te horen dat mijn onderzoek prima op gang komt. Afgelopen tijd heeft vooral in het teken gestaan van contact zoeken met organisaties, gesprekken op de universiteit en telefoontjes over en weer met au pairs. Mensen zijn ontzettend behulpzaam en nieuwsgierig naar mijn onderzoek. Ook via de universiteit krijg ik veel tips over hoe ik mijn onderzoek kan inrichten. Heel fijn! Zelfs toen we een dagje naar Stellenbosch gingen om wijn te proeven en kaas te eten raakte ik met de serveerster in gesprek over mijn onderzoek en die bleek wat vrienden te hebben die au pair zijn geweest in Nederland: BAM! Weer een paar informanten erbij!

Ook zullen jullie het vast leuk vinden om te horen dat Jur vanaf maandag gaat beginnen met vrijwilligerswerk als voetbalcoach. Ja, het is echt! Vier middagen in de week zal hij de townships van Kaapstad onveilig gaan maken om kinderen aldaar enthousiast te maken voor sport.

Ook hebben we onszelf de tijd gegund om te genieten van hetgeen Kaapstad en omgeving te bieden heeft. Zo hebben we genoten van de stranden en terrasjes van Camps Bay, hebben we gekeken naar de intens relaxte zeehonden bij Waterfront en door Bokaap gestruind, waar alle huisjes een andere kleur hebben. Ook zijn we bij de mooiste botanische tuinen van de wereld geweest: Kirstenbosch. Niet alleen mooi vanwege de naam, maar ook omdat het ontzettend groot is en heel divers. Jur was volkomen in zijn element in de 'fragrance garden’, waar bloemen en planten met extreme geuren staan en ik ging helemaal op in het ‘boekhoutpad’ waar een stijl pad omhoog ons tot prachtige uitzichten leidde.

Dit alles onder toeziend oog van de Tafelberg. Zelfs vanaf ons huis kunnen we zien of de tafel gehuld is in een wit tafelkleed of niet. Met de kabelbaan zijn we omhoog gegaan en hebben gelopen tot we 360 graden in de rondte konden kijken, met natuurlijk als gevolg flink te verbranden. Ongerustheid is echter niet nodig; de vellen hangen al aan ons lichaam, dus bruin gaat het niet worden.

Wel mogen jullie ongerust zijn over onze huurbak; een rood-zwarte kever-cabrio. Klinkt heel tof, maar de gordels zijn kapot en hij slaat om de drie meter af – en, even voor de goed orde, niet alleen bij mij. Hoewel het met de week minder wordt vrees ik voor mijn leven in ons ouwe barrel en ik ben blij als we hem over twee weken kunnen inruilen.

En verder? Geen baviaan gezien bij Kaap de Goede Hoop, is Black Swan BIZAR! en kunnen we ons gaan verheugen op Cape Town Pride en het afstudeerfeestje van Callie, ons huisgenootje.

Hoe gaat het met jullie? Heb zin jullie weer te spreken! Vanaf deze week hebben we onbeperkt internet dus kunnen we skypen: kirstenenjorgen. Zou leuk zijn!!

Veel liefs!!

Jur en Kis

Nieuwe foto’s op http://www.facebook.com/album.php?id=1454423098&aid=102507

• 27 Februari 2011 - 13:36

Kirsten:

Gelijk maar een eerste reactie op jullie nieuwe reisverslag. Erg leuk weer om te lezen. En, Jor, voetbalcoach, wauwie als dat niet iets voor jou is. Kan je misschien je scriptie nog gebruiken bij de opstelling ; ) ; )

• 27 Februari 2011 - 14:02

Laura:

Kids, klinkt weer onwijs gaaf! Ondanks dat ik in Amerika aan het skien ben, blijf ik toch een beetje jaloers :-). Jullie tripje duurt nl veeeeel langer haha. Geniet er maar goed van. Jur ben onwijs benieuwd hoe je het coachen gaat vinden! Maar volgens mij ben jij dat mega goed in. Enne Kirs fijn om te horen dat je scriptie zo goed gaat. Succes beide. Dikke kus

• 27 Februari 2011 - 14:24

Remko & Eline:

Lekker bezig, zussie (en broertje natuurlijk ook)! Zal F. de Boer alvast op de hoogte stellen dat er een opvolger is gevonden als coach van de godenzonen in Amsterdam, zodat hij alvast op zoek kan gaan naar een andere club ;) Of krijgt Jur de uitdaging om Feyenoord volgend jaar terug te krijgen in de eredivisie? Geniet van jullie vakantie!

Hug Ko & Zo

• 27 Februari 2011 - 15:21

Ruth:

Leuk leuk leuk! Jullie worden nog steeds gemist hier.. Maar de verhalen klinken goed! Lekker bezig, leuk ook dat coachen Kleur! xx

• 27 Februari 2011 - 17:07

Reinier:

Dat ziet er allemaal goed uit. Fijn dat jullie je beiden nuttig kunnen maken en het goed hebben met elkaar. Pas inderdaad op met die auto, Jurjen kan nu eenmaal niet zo goed autorijden. Veel plezier!

• 27 Februari 2011 - 17:28

Justin En Amber:

Tof man!

• 27 Februari 2011 - 18:01

Gijs:

heeheeheehee, even wat meer respect voor de oldtimer graag! Laat de motor gewoon even afstellen voor een paar tientjes, looptie vast weer prachtig! pfff, inruilen... Ik kan wel janken..

Maargoed, mooi verhaal! Goed om te horen! Keep up the good times!

(jur, vergeet die knaapjes niet de doorloopbal te leren...)

• 27 Februari 2011 - 21:32

Jenny:

Hallo schatties!!!

Super om weer te lezen!! Kis, ik ga je morgen nog wel even mailen met de uitslag van BZV, anders verklappen we weer een hoop ;-) Grapje Ruth!!!!

Ik ben ook gewoon nog steeds jaloers!! Dus kom maar weer terug... of werkt het zo niet!! Maar we gaan volgende week zeker skypen! En vond het super om je weer even gesproken te hebben. En....ik vond Black Swan ook echt BIZAR!!!!!! Echt heel bizar!!!

Jur, ga je soms Ajax Capetown trainen... kan niet he, als feyenoorder! Maar ook dat gaat hier een stukje beter hoor!

Lekker genieten!!

Kus

• 27 Februari 2011 - 21:39

Ank:

BAM voetbalcoach, BAM duizend interviews met au-pairs hebben, BAM bergen en tuinen en stranden, BAM brakke auto's en huisfeestje, (en oké, ook een BAM voor Black Swan, omdat 'ie zo gek was). Jullie hebben het best wel goed voor elkaar daaro! Snel weer fotootjes plaatsen!

Plezier!!

ZOEN,
    Ank

• 27 Februari 2011 - 22:50

Jesse:

Awesome dudes!

• 28 Februari 2011 - 10:20

Fleur:

Oh wat een leuke berichten! behalve van de auto dan..
    Heel leuk dat je gaat coachen Kleurrie! ben je vast heel goed in.
    en kirs, fijn dat je contacten zo goed lopen! en dat zonder enige voorbereiding...;)
    veel plezier nog, oh en laat ff een foto van de tafelberg zien! ben heel benieuwd!

liefs

• 02 Maart 2011 - 21:00

Bianca Den Outer:

Hi!

Wat leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in het mooie Zuid-Afrika. Veel plezier en geniet ervan. De tijd vliegt voorbij! (pfff, wat klink ik nu oud he? ;-))

Groetjes,

Bianca

• 19 Maart 2011 - 16:45

Hetty Veenstra:

Veel plezier en natuurlijk succes.
    Laat je snel weer wat van je horen?

• 20 Oktober 2011 - 14:58

Lia:

Hoi Jorgen en Kirsten,

Zo te lezen hebben jullie een leuke tijd gehad in Zuid-Afrika!

South African Tourism, het verkeersbureau voor Zuid-Afrika in Nederland, lanceert een community platform, waar Zuid-Afrikaanse locals en Nederlanders met elkaar in contact kunnen komen, inspiratie opdoen, maar ook nuttige tips & tricks over het land kunnen horen én zien! Je zou bijvoorbeeld foto's kunnen uploaden en tips kunnen geven over must sees. Het wordt een real time interactieve reisgids, gemaakt door locals en door reizigers die al in Zuid-Afrika zijn geweest.

Op 25 oktober 2011 lanceert South African Tourism een grote campagne om de community bekend te maken. Wij geven jou exclusieve toegang om vanaf vandaag 19 oktober 2011 lid te worden van de bètaversie van de community op www.mijnzuidafrika.nl. Je kunt je Zuid-Afrika content (je blog, maar ook filmpjes, en foto’s) toevoegen aan de community, maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening over de community dus stuur vooral je feedback naar information@southafrica.net.

Laat zien hoe geweldig Zuid-Afrika is! Alvast bedankt voor je enthousiasme en moeite!

Groeten,

Namens het South African Tourism Team,