Dwars door Siberie... - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu Dwars door Siberie... - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

Dwars door Siberie...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

07 Maart 2009 | Rusland, Irkutsk

Bijna een week en 5000 kilometer verder...

Maar eerst nog Moskou; wat een leuke stad!! Mooie gebouwen, goedkoop winkelen en eten, wat wil je nog meer! De Basilius kathedraal (met de gekleurde koepels) is werkelijk een sprookje om te zien. Verder hebben we natuurlijk het Kremlin bezocht en zijn we naar de Arbat geweest; het voetgangersgebied. Ook nog wat onderschatte afstanden gelopen door een park langs het water en gediscussieerd met dronken russische hostelgenoten, bizar!

En toen brak het begin van de reis met de transsiberie express aan. Vier dagen lang zijn we onderweg geweest om uit te stappen in Irkutsk, gelegen aan het Baikalmeer. En mensen, wat hebben we gechillt!! Niet normaal. Beetje lezen (maar dat dikke boek heb ik mooi in de trein laten liggen, what was I thinking?!), beetje puzzelen, beetje elkaar stangen, beetje eten, beetje van het uitzicht genieten, je weet toch!!
Drie dagen lang noodles, soep en thee gegeten. Dan kan je wel een plasronde verwachten.
De wc's zijn niet anders dan de wc's in de Nederlandse treinen, zo niet viezer, en denk maar niet dat je je plas 4 dagen lang kan inhouden. LUKT GEWOON NIET!

Nu zijn we 5000 kilometer verder en vanochtend aangekomen in Irkutsk. Morgen willen we naar het Baikalmeer gaan. Maar nu gaan we lekker eten!!

Bedankt voor jullie reacties, lieverds zijn jullie ook!!
O ja, en de kou valt heeel erg mee, gelukkig maar!

Veel liefs
Jur en Kis

• 07 Maart 2009 - 10:16

Liza:

Klinkt goed allemaal (op de wc's na ;)). Maar ja, kleinigheidje als je het afzet tegen alle mooie dingen die jullie hebben gezien en nog gaan zien. Komen er binnenkort ook foto's op jullie site?
    Geniet ervan!

XLiza

• 07 Maart 2009 - 11:31

Dika:

wat schrijven jullie leuk! Wie schrijft het? jij, kirs?
    Hoe koud is het daar eigenlijk?

liefs dika

• 07 Maart 2009 - 14:15

Jesse:

Eej mensen,
    wat een relaxt verhaal! Klinkt goed zeg! Zal bij de NS informeren naar je boek Jur :) Goeie trip verder, groetjes

• 07 Maart 2009 - 15:23

Pamahouten:

Lieve kinderen, dat klinkt allemaal wel geweldig zeg! Hebben jullie ook nog wat geslapen?Ach dat hoeft ook eigenlijk niet als je bijna niks doet... Fijn dat jullie genieten en zulke mooie dingen zien. Tot horens of lezens.....

• 07 Maart 2009 - 17:01

Leonard En Dorothee:

Lieve schatten,Fijn dat jullie heel uit de trein zijn. Het lijkt mij een eindeloos lange rit of viel dat mee? We denken veel aan jullie. Het lijkt al langer dan een week geleden dat jullie vertrokken zijn, voor jullie zal dat ook wel zo zijn met al die nieuwe indrukken.
    Tot gauw horens maar weer en een dikke knuf van ons!!

• 07 Maart 2009 - 20:29

Jenny:

He Lieverds!!!

Jeej eindelijk de site bekijken! Klinkt er goed allemaal! Ben best jaloers!! Maar jah, zoals ik al 100.000x geegd heb, geniet er van!!! Dikke knuffels en kussen voor jullie!!

• 07 Maart 2009 - 21:33

Edwin:

Hallo reizigers,

Goed te horen dat jullie het zo goed hebben. Veel plezier de komende dagen.

• 07 Maart 2009 - 23:31

Laura D:

neeeee ik wil ook weer weg en reizen en chillen! Klinkt super goed! Hier in Nl is het maar saai, slecht weer, financiele crisis etc. Dus niks gemist.
    dikke kus

• 08 Maart 2009 - 20:04

Laula:

Wat een toffe gaste zijn jullie toch! Irkoetsk...niet te geloven....xx!

• 08 Maart 2009 - 20:38

Jaap:

Hey mooie mensen! Klinkt goed zeg! Veel chillen, beetje je plas inhouden, wat wil een mens nog meer! Veel plezier in Irkutsk, of wat dat ook mag zijn en Jur we hebben 4-1 gewonnen!
    Laterss

• 09 Maart 2009 - 07:25

Eline:

Gaaaf, Moskou en de transsiberie express blijven zeker op ons verlanglijstje staan!
    geniet!

• 09 Maart 2009 - 15:18

Reinier:

Ha mooie mensen, dat klinkt heel erg goed en vooral erg relaxt. De opmerking dat het niet koud is komt ongeveer nul overeen met de foto's. We denken hier aan jullie!

• 09 Maart 2009 - 15:18

Reinier:

Ga je in Irkoetsk ook nog Risk doen met elkaar?

• 10 Maart 2009 - 09:46

Laula:

hihihi, jaaa! Risken in Irkoetsk!

• 11 Maart 2009 - 08:02

Elise:

Ik ken een kalf die Irkoetsk heet!