Magic of the moment - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu Magic of the moment - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

Magic of the moment

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

14 Maart 2009 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hoi allemaal!

Dit keer een berichtje vanuit Ulaanbaatar - Mongolie, maar eerst weer terug...

In Irkutsk hebben we niet geriskt ;), maar zijn we naar het Baikalmeer geweest. Het meer is in deze tijd van het jaar helemaal bevroren, op sommige stukken ligt wel 2,5 meter dik ijs!! Met een auto er overheen is dus een makkie.
Helaas mogen ze er niet meer met de trein overheen (zoals ze dat vroeger deden), omdat die een keer door het ijs is gezakt, toppie!! We hebben er lekker vissies gegeten en gewandeld.

Een van de vele leuke dingen van dit gedeelte van de reis is dat alle mensen die we ontmoeten ook met de Transsiberie express gaan. Erg gezellig en ze geven ons goede tips voor de reis.

Zo zijn we op aanraden van alle mensen in Mongolie naar National Parc Terelj geweest om twee nachtjes in een traditionele 'ger' te slapen. Deze soort van tenten zijn overdag net een sauna, omdat het vuur in de kachel hoog wordt gestookt en 's nachts ijskoud, omdat iedereen dan slaapt en het vuur dus niet wordt aangehouden. We hebben fantastische wandelingen gemaakt met mooie uitzichten en ook paardgereden naar een boeddhistische tempel. Dat was KOUD!! Ongelooflijk! Ken je dat gevoel dat je de 'ger' uit komt en dat je snot meteen bevriest? Zo koud dus...
's Nachts met je telefoon als zaklamp 100 jaar lopen naar de 'wc', met je muts en handschoenen aan..verschrikkelijk..Maar toen draaiden we ons om en zagen de wondermooie sterrenhemel: Magic of the moment..

Op naar Peking!!

Liefs!
Jur en Kis

• 14 Maart 2009 - 10:10

Pamahouten:

Lieve kinders,
    fijn weer iets van jullie te horen. Klinkt erg koud. Hier is het lente geworden de krokussen boven de grond en lekker de tuin klaar maken met andere bloemen en zo. Top dat jullie zo genieten. Nog bij Hadassa geweest? Nog meer mooie foto's? Liefs

• 14 Maart 2009 - 10:12

Pamahouten:

Jakkie bevroren snot!!!

• 14 Maart 2009 - 10:18

Nick:

Klinkt heel gezellig!! Geniet ervan!

Bevroren snot heb ik trouwens nog nooit meegemaakt, maar het lijkt me een smaaksensatie!

• 14 Maart 2009 - 11:00

Elise:

Ja ik haat dat, met die ger, hmpf. Hey en nu dus Peking!?? Omg! PEKING BABY!! Kan Jurje eindelijk z'n skills showen!

• 14 Maart 2009 - 12:00

Timo En Kirsten:

Begint hier net de lente, gaan jullie de kou opzoeken ;)
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Geniet ervan!

• 14 Maart 2009 - 13:40

Linda:

Hey Kirsten en Jorgen,

Op de foto's ziet het er ijskoud uit! Brrrr... Maar wel super wat jullie allemaal doen! Kon je nog een beetje goed slapen in de trein? Je hebt toch van die bedjes boven elkaar?
    Nou, heel veel plezier nog!

Liefs Linda en Maarten

• 14 Maart 2009 - 14:35

Tanja:

Hier in Chiang Mai vallen de mussen van het dak van de hitte (35 graden); ook niet leuk meer....
    Ben benieuwd wat jullie van China vinden!

• 14 Maart 2009 - 16:23

Anand & Ruth:

Het klinkt inderdaad betoverend, maar of wij er de kou voor over zouden hebben? Kan je deze reis ook in de zomer maken ...?!?!? Bij ons is het vandaag de eerste zomerse dag (30 gr. vanmiddag) en juist vandaag stond het opruimen van de tuin van het restaurant gepland. Afijn, het is gelukt, maar we moesten daarna wel bijkomen in de koelte binnen.
    Wij wensen jullie weer een fantastisch vervolg van de reis en zijn vooral benieuwd naar jullie ervaringen in China. Vrienden van ons hier uit het dorp zijn er vorig jaar geweest en we veel verhalen gehoord. Geniet er weer van deze week! Alle goeds en veel liefs, A&R

• 14 Maart 2009 - 18:28

Mirjam:

jehhhh sneeuwballen op je hoofd!
    Maak er een mooie sneeupop van op het rode plein.
    L:iefs

• 14 Maart 2009 - 23:19

Dika:

wauw! Haha bevroren snot!
    Hebben jullie Hadassa Roose nog gezien of kunnen jullie haar niet? Zij woont daar :)
    Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaaltje, jullie schrijven echt leuk!

Dikke smakkerd!

• 15 Maart 2009 - 19:24

Reinier:

Ik heb ook de hele tijd heel veel snot hier in Nederland. Dat komt dus overeen. Bij mij bevriest het niet, maar het is wel heel veel.

Supermooi om te lezen hoe jullie blijkbaar aanhoudend genieten. Zo´n Ger heb ik wel eens van gehoord; lijkt me gezellig!

Pas goed op jullie zelf en geniet er van!
    Reinier

• 16 Maart 2009 - 08:19

Merel:

wow, klinkt heel erg tja, puur natuur allemaal! mooi hoor! hahaha! veel plezier, jullie zijn er bijna! leuk om soms wat te horen over jullie mooie reis!

veel liefs en een dikke knuffel voor jullie allebei!

• 16 Maart 2009 - 15:12

Ron En Eline:

wat leuk om weer iets van jullie te horen!!!
    klinkt erg koud en lekker fris..net als de colgate reclame:
    'je voelt je lekker anders je voelt je lekker fris' hebben jullie dit gevoel aardig gehad daar!! :)

we kunnen enigzinds een voorstelling maken van jullie gelijkt bevroren snotjes (net zoals in de film van dumb and dumber) heeft er vast heel amusant uitgezien haha!!

enjoy the rest of your ravel with the transsibirieexpress (jaja ook in het engels kunnen wij een bericht achter laten, nog een nashock van ons weekend in engeland bij wouiter en simone)

nou genoeg geschreven

we zijn beneieuwd naar jullie volgend bericht!

liefs Ron en Eline

• 17 Maart 2009 - 08:54

Fleur:

Toen ik van de week in mijn 'ger'lag....

Wat een tocht maken jullie zeg! Heel erg leuk om te horen! De foto's zijn ook geweldig! Doei!

• 17 Maart 2009 - 14:04

Leonard En Dorothee:

Lieve schatjes,
    Goed om weer wat van jullie te horen.Bijna niet voor te stellen wat jullie allemaal beleven!!Nu gaan jullie gelukkig richting de zon, dus de ergste kou hebben jullie gehad.Geniet maar van alles wat weer langs komt.
    Liefs,
    Leonard en Dorothee

• 17 Maart 2009 - 15:54

Laula:

Heeerlijk! Ben zoals altijd stikjaloers! Kusje aan Peking mwah

• 18 Maart 2009 - 08:37

Judith:

Klinkt goed hoor, wat jullie meemaken!
    Geniet ervan, en veel succes met het vervolg van de reis. Ben benieuwd naar wat nog komen gaat!

• 18 Maart 2009 - 15:37

Justin:

Hey Jor en Kirs,
    Leuk om jullie avonturen te lezen!

Groeten van ons

• 19 Maart 2009 - 14:33

Oma Leersum:

lieve Allebei,
    Wat een heel aparte belevenissen . Hebben jullie ook kontakt met de bevolking?
    liefs Oma.