One World one dream - Reisverslag uit Peking, China van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu One World one dream - Reisverslag uit Peking, China van Jorgen en Kirsten Elkerbout - WaarBenJij.nu

One World one dream

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Jorgen en Kirsten

22 Maart 2009 | China, Peking

Hoi lieve allemaal!

Weer een berichtje van ons, dit keer vanuit een huge internet cafe in Luo Yang.

De reis met de transsiberie express is voorbij. Wat was het genieten! Na Ulaan Baatar zijn we met de trein verder gereisd naar Peking. Het laatste stuk van de transsiberie express. Erg mooi om te zien hoe het landschap verandert en hoe de mensen contact maken door je zoveel mogelijk eten aan te bieden.

En dan Peking. Oh my god! We hebben ALLES gedaan wat je hebt opgeschreven Laus en het was zo tof!! Bij de Silkmarket afgedongen als een malle, heel lachwekkend met de kaartjes, haha! (Laura heeft kaartjes voor ons gemaakt; ene kant Nederlands, andere kant Chinees)
De verboden stad, zomerpaleis, tempel van de hemel, lama tempel, allemaal supermooi! En het weer; heerlijk! Zo'n 20 graden, dus lekker zonder jas :) Wat een verschil met Mongolie.
Natuurlijk ook de Chinese muur gedaan, wat ook erg bijzonder was, omdat we naar een plek gingen waar GEEN toeristen waren.

Daarna zijn we doorgereisd naar Xi'an waar we het terracottaleger hebben bekeken. Erg indrukwekkend om te zien dat een belangrijke man (geen idee wie, want het filmpje was saaaaaai) het noodzakelijk vond om een leger van meer dan 6000 soldaten voor zijn graf te zetten als bescherming. Niet een van de soldaten heeft trouwens hetzelfde gezicht...

Na Xi'an zijn we met de bus naar Hua Shan gegaan om daar een van de vijf heilige bergen te beklimmen. Nou ja, met de cable car dachten we dat we dat wel zouden omzeilen, maar nee....
boven aangekomen bleek het nog een ^&*(-eind naar boven te zijn.
Nu zijn we in Luo Yang om morgen de Longmen Caves te bekijken.

We genieten zo! En voelen ons soms best beroemd. Mensen zwaaien bijvoorbeeld naar ons op straat en ons heeeel graag helpen. Gister was er een meisje die met Jur op de foto wilde ;)
In een restaurant bestellen we wat we willen (ook met de kaartjes als er geen plaatjes zijn) en we betalen er haast niets voor.
Veel gelachen, ook gehuild, een heerlijk leventje...het lijkt wel een droom.

Hoe is het met jullie?
Eline, hoe gaat het met jullie, jou en de baby?
Laus, zo bedankt voor de kaartjes, we gebruiken ze heel veel en mensen vinden het heel grappig!

Een heeele dikke kus voor iedereen
Jur en Kis

• 22 Maart 2009 - 08:36

Ron En Eline:

Hey jur en kiss

wat leuk om weer te lezen wat jullie hebben meegemaakt en dat is echt niet weinig.. echt kikke.
    lijkt mij zo bijzonder om in die weken de verschillende culturen te zien en door te maken.
    wel grappig dat mensen met jullie op de foto willen...voelen jullie je al net als Angelina en Brad??

Hier gaat alles goed hoor.
    we schieten al aardig op in het huisje..alleen heb ik (eline) woensdag op mijn werk mijn enkelband gescheurd doordat ik de laatste traptrede over het hoofd zag..dus gelijk naar de hap en ja hoor madam moet zeker voor 3 tot 5 weken in het veband en met krukken... wel lekker rustig voor de baby, nu moeders niet veel meer mag en kan lopen.. :)
    verder gaat het met de baby erg goed. het groeit al super hard en dat zie je ook wel aan mijn buije...zal ff een foto van de week mailen..

we hebben het hartje ook gehoord donderdag en daarbij hoorde we ook dat het omdraaide echt grappig!

nou we denken veel aan jullie en we hopen dat het allemaal goed gaat verlopen jullie droomreisje!
    wanneer gaan jullie naar je zus kirst? iig mocht je er naar toe gaan voor dat je een nieuwe bericht schrijft...veel plezier.

jur en kirst geniet geniet geniet!!!

liefs Ron en Eline

• 22 Maart 2009 - 09:22

Elise:

Ohh Luo Yang, daar ben ik ook geweest! Die visjes in de riviertjes zijn de best he! Hebben jullie veel All Stars gekocht? Yess! Ohh cool!

• 22 Maart 2009 - 09:49

Elise:

• 22 Maart 2009 - 10:59

Nien:

Lieve Jur en Kis!

Wat een topverhalen, om jaloers op te worden!

Het kan me voorstellen dat je het gevoel hebt alsof je in een droom leeft!

En doei? 6000 soldaten om een graf? Die man moet naast zijn schoenen hebben gelopen ;-)

En die foto's zien er ook echt top uit, geniet ervan en kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal!

Kus Nien

• 22 Maart 2009 - 12:01

Laula:

ooooo jongens wat tof! Ja, afegdongen op de Silk MArket? Goedzo! Leuk dat de kaartjes werken, hihi! MOOI is China he! O, en die berg jaa, vet zwaar. Is die cable niet rielekst, nee? Nooit gebruikt, vertrouw die dingen voor geen meter! Wist je dat er per jaar best veel mensen sterven in Chimna door die karretjes? Kan ik jullie nu wel vertellen, hihi. Jaa, terracottaleger, ziek he! Was de eerste keizer van China, gekkie, die belangrijke man! Hebben jullie al wat meer woordejs geleerd? En niet dat ene gezegd? Oeioei, zoo leuk dat jullie er zijn! Chinezen zijn lief en grappig he! Over t algemeen dan, hihi. Lies, die visjes waren niet in Luoyang, in Lijiang! Luoyang was met nieuwjaar, remembah!
    xxxxxxxxxxxxxxxx geniet nog en kusje aan the soil of China proper! :)

• 22 Maart 2009 - 20:04

Rens:

Wow wat een goede verhalen zeg...Ben zo jaloers;) Enjoy!
    Kus.Rens
    Ps. Jur: 3-1 tegen de koploper gewonnen!!!!!!

• 23 Maart 2009 - 08:19

Fleur:

Ni Hao!!

Zo te horen hebben jullie echt een fantastische tijd! Ben wel een beetje jaloers...;) zou ook wel weer in China willen zijn!
    Handig dat Lausie kaartjes heeft gemaakt anders kom je echt nergens he?

heel veel plezier nog! xxx

• 23 Maart 2009 - 12:13

Leonard En Dorothee:

Hallo lieverds,
    Fijn om weer wat van jullie te horen.Wat een belevenissen allemaal.Hoe is het met de vitamientjes?Eten jullie lekkere dingen?
    Zorg goed voor jezelf (en voor elkaar). We kijken steeds uit naar jullie leuke verhalen!!
    Liefs,
    Leonard en Dorothee

• 23 Maart 2009 - 18:03

Anand & Ruth:

Hallo luitjes!
    We kijken nu al steeds uit naar jullie wekelijkse updates ... Fantastisch om te horen dat jullie alles kunnen zien waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. Die bergen in Hua Shan: was dat waar weinig paden waren maar in plaats daarvan treden die in de bergwand uitgehakt zijn?
    Overigens kunnen we ons voorstellen dat je nu extra geniet van de voorjaarszon, na alle kou die jullie geleden hebben! Geniet ze verder en tot volgende week. Goede reis! Gr., A&R

• 24 Maart 2009 - 09:24

Olga:

Hi!

Geweldige verhalen!! Ik heb zo het flauwe vermoeden dat jullie je daar wel vermaken, but correct me if I'm mistaken...
    Zonder jas naar buiten kan ook al bijna in Rotterdam eo, het was laatst toch echt 14 graden (zacht en hoopvol "jee" geluid)..
    Dan nog het belangrijke nieuws uiteraard:

Maandag 23 maart
    Het valt Henry op dat Noahs vader, kolonel Mayer, behoorlijk koeltjes doet tegen Luke. Craig en Meg proberen op de boerderij bij te komen van de beslaglegging door Paul. Meg zoekt contact met Paul en vraagt hem Craig met rust te laten. Dit gesprek eindigt in een kus.

Dinsdag 24 maart
    Na hun kus laat Paul Meg weten dat er niets meer is tussen hen. Carly blijft het druk houden met haar obsessie voor Jack en Katie en raakt bijna in gevecht met Katie in de bruidsmodezaak.

Woensdag 25 maart
    Terwijl ze samen in de lounge zitten, voelt Sofie de baby en ze vraagt Aaron of hij het ook wil voelen. Lily verleidt Holden en hij stelt voor om samen een kamer te nemen. Als hij onder de douche staat, belt ze Dusty.

Donderdag 26 maart
    Nadat Aaron zijn mond voorbij heeft gepraat over de zwangerschap van Sophie, vraagt ze hem haar even wat tijd alleen met Cole te geven. Cole vraagt zich hardop af of hij wel de vader van het kind is. Brad maakt zich zorgen over Carly, die Jack niet zou hebben verteld dat ze ziek is. Op datzelfde moment raakt Carly van de weg met haar auto.

Vrijdag 27 maart
    Carly en Sage krijgen een auto-ongeluk. Als Jack hoort wat er is gebeurd, barst hij in tranen uit. Sage is ongedeerd, maar de dokter maakt zich zorgen over Carly. Noah beschuldigt Luke ervan dat hij Maddie heeft verteld over zijn seksuele geaardheid. Maddie is erg in de war door Noahs coming-out en besluit een einde te maken aan hun relatie.

Liefs!

• 24 Maart 2009 - 20:59

Reinier:

Ha mooie mensen! Goeie verhalen weer. Dat jullie ervan genieten wordt goed duidelijk. En terecht.

Dat een meisje met Jurjen op de foto wil is toch niet zo bijzonder? Dat maakt hij in Nederland ook dagelijks mee, weet ik uit ervaring.

Maartje en ik bidden voor jullie en denken aan jullie! Geniet!

• 24 Maart 2009 - 21:49

Ko & Zo:

He zusje!

20 graden is een mooi opwarmertje als je zo doorreist naar Chang Mai in Thailand (nu 34 C)en daarna de Gold Coast in Australie (nu 28 C). We zitten nu een maand of 3 hier in Brisbane en hebben de jassen truien nog ergens onderin de verhuisdozen liggen :)
    Hebben jullie nu ook de hele tijd dat liedje in je hoofd zitten van 'one world, one dream'. Je lijkt niet anders te horen als je door Beijing loopt...
    Veel plezier nog in China en tot over een paar weekjes in Bangkok!

Hug
    Ko & zo

• 25 Maart 2009 - 18:06

Oma:

Het is geweldig watjullie allemaal zien ! genoeg voor jaren
    nagenieten van de fotoos!

• 26 Maart 2009 - 10:14

Merel:

hi lieve vrinden! wat tof dat jullie zo ontzettend veel zien! yes!!! jullie hebben het vast enorm gezellig! nog veel plezier met de kaartjes, wat een grap!
    heel veel liefs, en een kus. ik mis jullie!

• 14 April 2009 - 16:30

Sanne:

Hoorde van Jus dat jullie het erg leuk hebben dus ben ff gaan lezen. Bovenstaand verhaaltje komt me bekend voor! Heilige berg, lachen en huilen, mensen die naar je zwaaien en doen alsof je een attractie bent, hahaha! Nou veel succes verder en ik zie je wel weer een keer.